Diétás italok és a szív egészsége


Rossz vége lesz, ha mindenki klímával akar fűteni: erre senki sem gondol előre Éveken át vizsgálták a kutatók, hogy diabéteszes megbetegedésekkel vagy az indokolatlannak tűnő súlygyarapodással milyen összefüggésben állhatnak a mesterséges édesítőszerek, valamit rendszeres fogyasztásuk köthető-e különböző megbetegedésekhez. Most újabb kutatások is megjelentek, hogy az egyre népszerűbb diétás italok, amelyek főleg szacharint és aszpartámot tartalmaznak, mekkora eséllyel okozhatnak demenciát, Alzheimer-kórt vagy a szív-érrendszeri betegségek közé sorolt stroke-ot. Növelik az Alzheimer-kór és az ischaemiás stroke kialakulásának esélyét A Bostoni Egyetem kutatói több mint négyezer embert vizsgáltak meg, közülük majdnem háromezret a stroke-ra, és másik közel ezerötszáz embert a demenciára való hajlammal kapcsolatban.

Kardiológia 38 évesen szívinfarktusom volt, ezután úgy döntöttem, az elhízás hipertóniájának típusai változtatok az étrendemen Vigyázni szerettem volna a szívemre, és egészségesebben akartam élni. Rájöttem, hogy nagyon fontos szerepük van az elfogyasztott ételeknek.

diétás italok és a szív egészsége hogyan lehet örökre megszabadulni a magas vérnyomástól fórum

Íme hat dolog, amin változtattam az étkezési szokásaimban. Ezek segítségével biztosítani tudom a kezelőorvosom által javasolt egészséges étrendet, mely védi a szívemet is.

diétás italok és a szív egészsége mindent amit tudnia kell a magas vérnyomásról

Ismerd meg az éttermeket, mielőtt felkeresed őket A magas vérnyomás károsíthatja a szívedetés növeli a szívinfarktus előfordulásának kockázatát. A sóbevitel mérséklése segíthet a vérnyomás csökkentésében. A szívrohamom előtt magas volt a vérnyomásom Kezelőorvosom azt javasolta, hogy csökkentsem 2,3 gramm alá a napi sóbevitelt. Ez nagyon nehéz volt! Nem mindig van kedvem otthon főzni. Sok éttermi fogásban és előre elkészített ételben magas a sótartalom, mert ez a legolcsóbb módja az ízek fokozásának.

Tudtam, hogy változtatnom kell éttermi szokásaimon, amennyiben csökkenteni szeretném a napi sóbevitelt.

diétás italok és a szív egészsége fekete ribizli egészségügyi szív tanulmány

Különösen azért, mert nem akartam mindig csak salátákat rendelni, amikor étterembe megyek. Egyébként a salátákban és az öntetekben is rengeteg só van. Mostanában sok időt töltök a neten a menük és táplálkozási információk felkutatásával, mielőtt étterembe indulok.

Diétás italok és a szív egészsége

Így saját igényeimhez igazíthatom a rendeléseimet, hogy egészségesebb, kevesebb sót tartalmazó ételekkel lakhassam jól. Néhány kedvenc trükköm a só elkerülésére: Köretként rendelj salátát vagy párolt zöldségeket ízesítés nélkül. Kérd, hogy az előételt ízesítés nélkül készítsék el, kivéve némi citromlevet. A mártást mindig külön kérd, és csak mértékkel fogyassz belőle.

Keresd meg a kedvenc ételeid alacsony sótartalmú változatát Gyorsan megtanultam, hogy könnyebben figyelhetek a bevitt sómennyiségre, ha otthon főzök Meg fogsz lepődni, hogy milyen sok kedvenc ételednek van alacsony sótartalmú változata.

Megtaláltam a diétás italok és a szív egészsége Jambalaya fűszerkeverékem alacsony sótartalmú változatát is. Több zöldséget adtam hozzá, mint amit a recept megkívánt, hogy biztosítsam az extra vérnyomáscsökkentő kálium mennyiségét.

Alacsony sótartalmú recepteket is kipróbáltam. Jó néhány nem volt elég ízletes, ezért összeállítottam néhány saját receptet. Sok tartalmaz teljes kiőrlésű tésztát vagy karfiolrizst rengeteg zöldséggel, és alacsony sótartalmú alaplevet ízesítés céljából Alacsony sótartalmú zöldfűszerek, fűszerek, vagy citrom- lime- és narancslé hozzáadásával ízletes fogásokat varázsolhatsz kedvenc ételeidből.

Légy kreatív a zöldségekkel Unod már a salátákat? Adj hozzá további zöldségeket kedvenc receptjeidhez. Amikor a recept 1 bögrényi zöldpaprikát ír elő, 2 vagy 3 bögrényi piros, sárga és zöldpaprikát adok hozzá. Jobban is néz ki az étel és remek íze lesz. Előfordul, hogy hagymát, sárgarépát, spenótot vagy brokkolit adok az ételekhez, akkor is, ha ezek nem szerepelnek a receptben Ez különösen jól működik rizzsel és tésztával készült ételek esetén.

Mennyire egészséges a Pepsi Max?

Hagyj helyet a kedvenceknek is A fenntartható diétában helye van némi rugalmasságnak is. Biztos, hogy nem tudtam volna fenntartani az új étrendemet anélkül, hogy időnként ne fogyasszam el kedvenc ételeimet.

Havonta egy olyan alkalmat adok magamnak, amikor bármit megehetek ésszerű keretek között. Próbálok sok vizet inni, és korlátok közé szorítani a cukorral édesített italok fogyasztását.

Görög joghurt

Keresd meg, hol tudod a telített zsírok és a transz-zsírok bevitelét csökkenteni Már a szívinfarktusom előtt is magas volt a koleszterinszintem. Az orvosom elmagyarázta, hogy a telített és transz-zsírok növelhetik az LDL-koleszterin szintjét amelyek elzárják az artériát a vérben. Diétás italok és a szív egészsége zsírok bevitelének csökkentése javíthatja a koleszterinszintet.

A koleszterinszintnek nagyon sok mindenre kihatása van, például elsők között szerepel a szívinfarktus és a stroke kialakulásában. Annak, hogy sokan nem hisznek ezeknek a tény pacsakute: A cukros italok és a szív egészsége Manapság széles körben elterjedt a cukros üdítőitalok fogyasztása, főleg nyáron behűtve számítanak kedvelt italnak, de a hétköznapokban is előszeretettel kortyolgatjuk őket. Nem gondolunk bele ugyanakkor, milyen kedvezőtlenül hathatnak a szervezetünkre, elsősorban az LDL-koleszterin és a triglicerid szintjének emelkedésére, melyek magas értéke összefüggésben áll a szívbetegség kial Valaki tényleg elhiszi, hogy az egészség fontosabb, mint a pénz?

Íme néhány tipp: A főzéshez folyékony olajokat, például olívaolajat vagy repceolajat használj, szilárd zsírok, zsiradékok, kókuszdió- vagy pálmaolaj helyett. Zsírban sütés helyett válaszd a sütőben való sütést, a grillezést, vagy párold az ételeidet.

Válassz sovány húsokat, és vágd le a szemmel látható zsírdarabokat.

Halld a szív szavát

Mérsékeld a feldolgozott húsok, például virsli, szalámi, szalonna, kolbász és párizsi fogyasztását. Csökkentsd a transz-zsírokat vagy hidrogénezett zsírokat tartalmazó sütőipari termékek, például a fánk, keksz és sütemény fogyasztását.

diétás italok és a szív egészsége magas vérnyomás vérellátással

Keress olyan nem tejalapú és csökkentett zsírtartalmú sajtokat, amelyek jól felhasználhatók különböző receptekben. Válassz alacsony zsírtartalmú vagy sovány tejet a teádhoz, kávédhoz. Használj lágy margarint, mely nem tartalmaz transz-zsírt vagy hidrogénezett növényi olajat.

Ez az étrend a keményítőmentes zöldségek és gyümölcsök széles skáláját tartalmazza - fontos hogy ezek lehetőleg legyenek különböző színűek is, például pirosak, zöldek, sárgák, fehérek, lilák és narancssárgák. Az ajánlások megjegyzik, hogy az olajban főtt paradicsom, a hagymafélék, és a keresztes virágú zöldségek, mint a karfiol, védelmet nyújtanak a rák ellen. Ez az egészséges étrend alacsony energiasűrűségű, ami megvédhet a súlygyarapodástól és a kapcsolódó betegségektől.

Légy kreatív a konyhában Az új, egészséges táplálkozási szokások nem válnak unalmassá, ha mindig új receptekkel kísérletezünk. Néha az interneten találok ötleteket Időnként saját recepttel állok elő.

Diet soda and risk of heart disease

Bátran játssz az összetevőkkel. Soha nem használok sót és mindig extra zöldséget adok az ételekhez. Különféle fűszernövényekkel és ízesítőkkel kísérletezem az érdekesebb ízekért Szeretem még a fehér rizst is karfiolrizzsel helyettesíteni.

Ezek az apró változtatások tényleg sokat jelentenek.

Kerüljük a telített zsírsavakat!

Szívünk egészségének kulcsa az egészséges táplálkozás Az újszerű és szórakoztató módszerek segíthetnek hosszútávon megváltoztatni az étkezési szokásokat, amivel a szív egészségéért is sokat tehetünk. Nem kétséges, hogy az étkezési szokások megváltoztatása okozhat nehézséget. Kitartást kívánok hozzá!

diétás italok és a szív egészsége magas vérnyomás 4 fok mi ez

Remélhetőleg ezek a tippek arra ösztönöznek, hogy Te is bevezess néhány egyszerű változtatást a mindennapi étkezési szokásaidban A szívbetegségek kezelésével kapcsolatos további információkért forduljon kezelőorvosához MULTI-HU-NP Magas vérnyomásból adódó egészségügyi veszélyek.

A nátriumra és a magas vérnyomásra vonatkozó tények.

diétás italok és a szív egészsége szokásos magas vérnyomás

A megfelelő étrend kiválasztása.